Fr

BRANDS

Unilever presenteert actieplan voor een gezondere planeet

Maandag 15 Juni 2020

Unilever presenteert actieplan voor een gezondere planeet

Gisteren presenteerde Unilever een grootschalig actieplan om de strijd aan te binden met klimaatverandering en de natuurlijke rijkdommen van de aarde beter in stand te houden voor de toekomstige generaties.

Dat is opgevat rond meerdere pijlers. Ten eerste engageert de fmcg-gigant zich voor zero-emissie voor al zijn producten tegen 2039. Verder wil hij zich inzetten vor nog strengere normen ter bescherming van kostbare ecosystemen zoals bossen en het regenwoud. Hij wil tegen 2023 zijn bevoorradingsketen volledig vrij maken van ontbossingspraktijken. Daarnaast zet hij in op het empoweren van een nieuwe generatie boeren die bijdragen tot de bescherming en regeneratie van het milieu, aangevuld met de introductie van een nieuwe Regenerative Agriculture Code voor al zijn leveranciers. Er worden tegen 2030 ook waterbeheersingsprogramma’s opgezet op 100 kwetsbare plaatsen. Tot slot zullen de merken van de groep een miljard dollar investeren in een nieuw Climate & Nature Fund dat de komende tien jaar zal worden besteed aan betekenisvolle en beslissende acties.

“De klimaatcrisis is niet alleen noodsituatie voor het milieu, ze heeft ook een enorme impact op levens en leefomgevingen. Daarom hebben we allemaal de verantwoordelijkheid om deze crisis mee aan te pakken, als business maar ook via directe actie door onze merken”, aldus Alan Jope, CEO van Unilever.
Dit actieplan is de volgende stap na de invoering van het Sustainable Living Plan tien jaar geleden en de aankondiging van de plastic-doelstellingen van vorig jaar.

Archief / BRANDS