Fr
Close

INTELLIGENCE

CIM OOH integreert seizoensaspect

Maandag 15 Juni 2020

CIM OOH integreert seizoensaspect

De tweede jaarlijkse publicatie van de OOH CIM-studie is verschenen. Ze is gebaseerd op dezelfde verplaatsingsgegevens als de eerste golf van 2020, maar is uitgebreid met een nieuwe ontwikkeling, om de realiteit van de verplaatsingen naargelang de seizoenen beter te weerspiegelen.
 
Zoals het CIM toelicht, boden de eerste edities van het onderzoek de mogelijkheid om de gemiddelde jaarprestaties van de panelen te berekenen, maar nu kunnen de gedifferentieerde prestaties naargelang de seizoenen ook worden berekend. Deze verfijnde bereikberekening houdt rekening met het verschillend aantal uren daglicht en die schommelingen in het wegverkeer.
 
De eerste parameter beïnvloedt de zichtbaarheidsscore van de panelen: “Zo zal de performantie van een niet verlicht paneel dalen vanaf 17u in januari maar pas vanaf 22u in juni”, aldus het CIM.
 
Het gebruik van geolocalisatiegegevens en gegevens van lusdetectoren laat toe om rekening te houden met verschillen in verkeersdrukte tussen gewone werkweken en de verschillende vakantieperiodes. “De combinatie van beide elementen leidt tot een seizoenaliteitsindex per week die seizoensgebonden verschillen in performantie weerspiegelt.”
 
De exploitatietool is ook aangepast zodat gebruikers zelf kunnen kiezen tussen een gemiddelde campagneperiode of specifieke campagnedatums.

Archief / INTELLIGENCE