Fr

AWARDS

Effie Index: LDV en Special Olympics in de wereldwijde ranking

Maandag 15 Juni 2020

Effie Index: LDV en Special Olympics in de wereldwijde ranking

Effie heeft zijn jaarlijkse internationale ranking van de meest efficiënte adverteerders en bureaus gepubliceerd. Daarop prijkt een Belgisch bureau: LDV United, met een achttiende plaats (in Europa) en op plaats 78 (wereldwijd). Het bureau dankt die goeie ranking aan de gewonnen prijzen met de campagnes ‘Dare to Play’ en ‘Dare to Sponsor’ voor Special Olympics (vier Gold Euro Effie en een Gold Effie op de Belgische competitie). Special Olympics bekleedtde negende plaats in het klassement van Europese adverteerders en plaats 34 in het mondiale klassement.

Unilever blijft nummer een op wereldvlak in de adverteerdersranking, voor The Coca-Cola Company en Nestlé. De merken die de meest efficiënte campagnes creëerden, zijn volgens Effie Coca-Cola, McDo en KFC.

In het klassement van efficiëntste bureaus wereldwijd staat FP7 McCann Dubai op kop, voor Ogilvy India en McCann Worldgroup India. In de ranking van holdings bestaat de top drie uit WPP, Omnicom en IPG.

Alle rankings van de Effie Index zijn hier te vinden.

Archief / AWARDS