Fr

BRANDS

P&G documenteert racisme en zet blanke Amerikanen aan tot actie

Donderdag 11 Juni 2020

P&G documenteert racisme en zet blanke Amerikanen aan tot actie

Nadat het de gevolgen van racisme toonde in twee vaak bekroonde spots (‘The Talk’ en ‘The Look’), pakt Procter & Gamble de kwestie aan bij de bron. Met zijn platform The Choice dat zowel wil duidelijk maken welke vormen racisme aanneemt als via giften steun betuigen aan de vereniging The Education Trust, richt de adverteerder zich rechtstreeks tot de blanke Amerikanen, zonder ze te beschuldigen, maar door ze responsabiliseren en te vragen concreet in actie te schieten.
 
De campagne die het werk is van Grey and Cartwright wordt gedragen door een spot die slim speelt met veranderende huidskleuren naarmate dat het discours vordert.
 
Damon Jones, communicatiedirecteur van P&G, verklaarde dat zijn bedrijf aldus “de stille meerderheid wil inspireren om zich als bondgenoten op te stellen, maar ook als verdedigers en activisten in de strijd voor gelijkheid.” “We verbinden ons ertoe ze te helpen gedurende heel deze reis”, zei hij nog.

Archief / BRANDS