Fr

AGENCIES

Ogilvy Social.Lab deelt massaal voor mortierbrigade

Donderdag 28 Mei 2020

Ogilvy Social.Lab deelt massaal voor mortierbrigade

mortierbrigade deed een beroep op Ogilvy Social.Lab om de mediastrategie van de sensibiliseringscampagne tegen Covid-19, ‘Geef het voorbeeld, stop het virus’, uit te werken. Die was ontwikkeld in opdracht van de Kanselarij van de Eerste Minister, de FOD Volksgezondheid en het Nationaal Crisiscentrum. Ze werd voornamelijk verspreid via Facebook, Instagram en Snapchat.

Ogilvy Social.Lab geeft aan dat de campagne al 5,9 miljoen mensen heeft bereikt, met een CPM van minder dan 2 euro (versus een gemiddelde van 3,06 euro). Dat komt overeen met een bereik van meer dan 81% van de Belgen ouder dan 16 jaar die actief zijn op Facebook en Instagram. De view through rate is met 17% ook beduidend hoger dan de benchmark (13%).

Ogilvy Social.Lab stipt aan dat Facebook, Twitter en Google de campagne hebben gesteund door mediaruimte te schenken.

Archief / AGENCIES