Fr

BRANDS

Toerisme Vlaanderen waagt zich aan TikTok met Bowling

Dinsdag 19 Mei 2020

Toerisme Vlaanderen waagt zich aan TikTok met Bowling

Na een podcast die de wielerliefhebbers moest troosten na de afgelasting van De Ronde van Vlaanderen, en Facebook Première, voor virtuele rondleidingen van de tentoonstellingen rond de Vlaamse Meesters die wegens de pandemie gesloten zijn, experimenteren Bowling Brands en Toerisme Vlaanderen ditmaal met TikTok. Dit voor een nieuwe campagne in samenwerking met Visit Oostende rond de heropening na de renovatie van het Ensorhuis. Het doel is jongeren kennis laten maken met het kleurrijke universum van de bekende Oostendse schilder, meer bepaald via hun favoriete mobile app voor video sharing en social networking.

De campagne maakt gebruik van de codes van TikTok en bestaat dus uit een uitdaging die gelanceerd werd aan de community: Zet jullie ‘maskers’ af, een thema dat Ensor dierbaar is, en laat jullie ware gezichten zien op het aanstekelijke ritme van het nummer ‘Show your true face, paint your true colours’ dat speciaal voor de gelegenheid werd geschreven door het jonge Vlaamse talent Glints. De drie beste video’s worden beloond met een citytrip voor twee naar Oostende.

‘#MyEnsor’ werd gelanceerd via nationale en internationale influencers. De campagne wordt verspreid in vijf landen, meer bepaald in Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië via advertenties op TikTok. In België en Nederland biedt het populaire platform deze reclamemogelijkheid nog niet...

Archief / BRANDS