Fr

CREATIONS

Is het weer toegelaten om te lachen?

Donderdag 7 Mei 2020

Is het weer toegelaten om te lachen?

Merken we de eerste tekenen van een nieuwe cyclus in de evolutie van de curve van C-19? Sinds enkele dagen zien we namelijk hier en daar verschillende campagnes opduiken die de pandemie aansnijden met een vleugje humor, door te spotten met de nieuwe gewoontes die we aangeleerd hebben tijdens de lockdown. Zoals in deze Britse spot van AMV BBDO voor de Maltesers chocolade van Mars waar vier goeie vriendinnen zich vrolijk maken over de do's-and-don'ts van videocalls.
Heineken en Publicis Italy kozen ook voor de 'Lachen is het beste medicijn' optie. Het duo had het in een spot van de regisseur Chris Smith (Smuggler) over 'social distancing' en hoe we ons moeten behelpen via technologie met al zijn onvolmaaktheden.
Bud Light hanteerde een andere stijl, maar ook in een videoconferentie setting en met veel Britse humor. Het richtte zich met een spot die gepresenteerd werd door huidige en voormalige spelers van het Engelse nationale voetbalteam waarvan het merk sponsor is, naar voetbalfans. De spot is bedoeld ter ondersteuning van de lancering van 'England Legend', een grote online quiz die georganiseerd wordt op vrijdag 8 mei.

Archief / CREATIONS