Fr

BRANDS

De Vlaamse Meesters lokken de mensen naar hun scherm

Woensdag 22 April 2020

De Vlaamse Meesters lokken de mensen naar hun scherm

The Stay at Home Museum’, de activatie die Bowling Brands bedacht voor Toerisme Vlaanderen, werd een waar succes. Doelstelling was de Vlaamse Meesters tot in de huiskamers brengen via virtuele tentoonstellingen, inclusief rondleiding door een gids. De eerste expo die gewijd was aan Van Eyck, werd sinds zijn online lancering op 8 april al gevolgd door meer dan 120.000 kunstliefhebbers op YouTube en 150.000 op Facebook. De tweede tentoonstelling was gewijd aan de Bruegel expo en is sinds 15 april al meer dan 140.000 keer bekeken op dezelfde sociale netwerken.

De actie wordt dus goed onthaald en zelfs nationale en internationale media hebben besloten om de virtuele bezoeken uit te zenden op hun eigen kanalen. Dat is het geval voor VRT Nu in ons land, maar ook voor BBC en CNN in het buitenland. Die eerste bestempelde de activatie zelfs als ‘Best Lockdown Entertainment’...

Het derde virtuele bezoek vindt plaats op 22 april en staat helemaal in het teken van het Rubenshuis. Daarna volgt een tentoonstelling over Ensor op 29 april. De actie wordt afgesloten met een bezoek aan het Hof van Busleyden op 6 mei.

Archief / BRANDS