Fr

INTELLIGENCE

Teads buigt zich over de online leesgewoonten van de Belgen

Dinsdag 21 April 2020

Teads buigt zich over de online leesgewoonten van de Belgen

Teads voerde de afgelopen weken een onderzoek naar de consumptiegewoonten van online content bij de internauten wereldwijd. In België betreft deze mediabarometer 9,7 miljoen internauten (91,2% van de internetbevolking) en hun gedrag in maart.
 
Voornaamste insights: zoals we weten neemt de consumptie van online content globaal toe, te beginnen met economisch nieuws – dat de sterkste stijging in deze barometer neerzet (+56%), voor de content betreffende gezondheid, ziekte, welzijn en ziekenhuizen (+40%).
 
Het onderzoek bevestigt ook dat de Belgen troost vinden door te koken: content die verband houdt met recepten stijgt met 33%; die betreffende kookgerei met 46%. Ook hebben de Belgen belangstelling voor online aankopen, met een toename van 20% voor deze items en diegene die verbonden zijn met kortingbonnen en promoties.
 
Andere sterk stijgende categorieën: artikelen voor huis en tuin (+47%), videogames (+31%), content over schulden en inflatie (+20%), diëten en farmaproducten (+18%).
 
Volgens Caroline Hugonenc, global VP research & insights bij Teads, weerspiegelen deze evoluties een verschuiving in de prioriteiten van de consumenten. Die zijn met de lockdown een of meerdere etages gezakt in de piramide van Maslow. Dat blijkt uit een toegenomen content in verband met fysiologische behoeften (+33%) en onze veiligheid (+28%).

Archief / INTELLIGENCE