Fr

INTELLIGENCE

De coronacontext versterkt de aandacht voor advertenties in de pers

Woensdag 8 April 2020

De coronacontext versterkt de aandacht voor advertenties in de pers

Gelezen in de newsletter van Rossel Advertising. Volgens recent onderzoek gevoerd door Lumen, is de aandacht voor de advertenties toegenomen tijdens de coronacrisis: printadvertenties genereerden 17% meer aandacht; online advertenties 20% meer.
 
Hoewel de zoekwoorden betreffende de Covid-19 pandemie al snel geblacklist werden door de merken, toont het onderzoek dat lezers meer aandacht besteden aan advertenties die het dichtst bij de verslaggeving over het virus besteden dan aan advertenties in de buurt van andere onderwerpen. “In die zin zouden de blacklists omgekeerd moeten werken. Merken zouden die sleutelwoorden niet moeten blokkeren, maar precies opzoeken”, verklaart Mike Follet, algemeen directeur van Lumen.
 
Volgens het gevoerde onderzoek werd zowat 88% van de verschenen persadvertenties tijdens de week van 18 tot 25 maart gezien, terwijl het gemiddelde 75% bedraagt. In digital bedraagt dit percentage 66% versus een gemiddelde van 55% tijdens de zes laatste maanden.
 
Meer details hier.

Archief / INTELLIGENCE