Fr
Close

ASSOCIATIONS

De WFA bevestigt de tijdelijke stopzetting van reclame-investeringen

Dinsdag 7 April 2020

De WFA bevestigt de tijdelijke stopzetting van reclame-investeringen

Uit een studie van World Federation of Advertisers (WFA) blijkt dat 81% van de multinationals beslist heeft om hun investeringen on hold te zetten. Toch werken ze tegelijkertijd aan nieuwe campagnes die aangepast zijn aan de huidige situatie. De helft onder hen zou reeds deze strategieën geïmplementeerd hebben of plant dit te doen.

34% overweegt een kort uitstel van een of twee maanden; 28% van de ondervraagde bedrijven een uitstel van een volledig kwartaal en 13% van maar liefst zes maanden.

Globaal gezien zou de situatie een vermindering van de jaarlijkse budgetten teweegbrengen voor 57% van de respondenten, terwijl een derde van mening is dat er geen impact zal zijn en dat hun budget hetzelfde zal zijn als in 2019. 32 leden van de WFA namen deel aan de studie en zij waren samen goed voor 60 miljard dollar aan reclame-investeringen in tien verschillende sectoren.

Tegelijkertijd ondervroeg de WFA 58 mediabedrijven die een gemiddelde daling van ongeveer 23% van de budgetten verwachten. 21% onder hen denkt dat de budgetten zelfs een achteruitgang van 40% of meer zullen kennen.

“Ondanks de enorme beperkingen die zwaar doorwegen op de activiteiten van onze leden, denk ik dat we een mobilisatie van ongeziene schaal zien wat betreft empathie en utility marketing”, zegt Stephen Loerke, CEO van de WFA. “Wereldwijd gedragen merken zich op een menselijke en moedige manier ter ondersteuning van de hele maatschappij. Vele onder hen tonen solidariteit met hun bureau- en mediapartners, wetende dat hun ‘supply chain’ hun steun meer dan ooit nodig heeft.”

Archief / ASSOCIATIONS