Fr

AWARDS

De Cannes Lions geannuleerd

Vrijdag 3 April 2020

De Cannes Lions geannuleerd

Zoals te verwachten was na aankondiging van de besparingsplannen door de grote reclameholdings en de onzekerheid die heerst rond de pandemie, kondigde Ascential aan dat de Cannes Lions 2020 gewoon geannuleerd worden. Ter herinnering, de organisatoren hadden het festival eerst uitgesteld tot in oktober.

De volgende editie van de Cannes Lions zou moeten plaatsvinden van 21 tot en met 25 juni 2021.

Philip Thomas, chairman van de Cannes Lions: "We realiseren ons dat de creatieve gemeenschap andere uitdagingen moet aangaan nu (...) De creatieve en marketingindustrie staat op zijn kop momenteel en we kunnen ons steentje bijdragen door een einde te maken aan alle speculaties over het festival dit jaar. We hebben geprobeerd onze beslissing zo vroeg mogelijk te nemen om de industrie volledige duidelijkheid over de situatie te geven. Daarom kondigen we onze beslissing vandaag aan."
 
Dit betekent ongetwijfeld veel gederfde inkomsten voor de beursgenoteerde groep: met Warc en Medialink behoren de Cannes Lions tot de BU Marketing van Ascential. Die vertegenwoordigt in het jaarrapport van 2019 136 miljoen pond in de inkomsten (een derde van het totaal). Minstens de helft komt van de Cannes Lions zelf. De verdeling van de omzet van de BU Marketing is verdeeld over 52% voor events versus 37% voor consultancy en 11% voor platformen en digitale abonnementen.

Archief / AWARDS