Fr

BRANDS

Cottonelle spoort aan om te delen met FCB

Woensdag 1 April 2020

Cottonelle spoort aan om te delen met FCB

Zelfs in deze tijden waarin er recordvolumes toiletpapier verkocht worden, blijven sommige merken uit deze categorie communiceren. Zo hebben in de Verenigde Staten Cottonelle (Kimberly-Clark) en zijn bureau FCB Chicago een opmerkelijke campagne gelanceerd. Het programma #ShareASquare, dat in feite meer dan een campagne is, wil eerst en vooral benadrukken dat er geen enkele reden is om toiletpapier te hamsteren in de supermarkten en dat er dus genoeg toiletpapier is voor alle Amerikanen. Het merk claimt zo zijn statuut van grootste producent. Daarnaast moedigt het diegenen die genoeg wc-papier voorradig hebben aan om wat aan hun buren te schenken die er mogelijk te weinig van hebben. Tot slot spoort het de bevolking aan om thuis te blijven en om lieve boodschappen te delen op de sociale media om zo te tonen dat er, in tegenstelling tot toiletpapier, momenteel geen gebrek aan solidariteit heerst.

Cottonelle schonk ook 1 miljoen dollar en 1 miljoen rollen wc-papier aan United Way, een federale organisatie die verantwoordelijk is voor het inzamelen van fondsen voor de armen en het verzamelen van basisproducten.

Archief / BRANDS