Fr

BRANDS

Christophe Segaert (VOO): "We moeten aandacht hebben voor de veranderingen die het gedrag van onze consumenten doormaakt"

Woensdag 1 April 2020

Christophe Segaert (VOO):

In onze reeks adverteerders over de coronacrisis, moesten we natuurlijk ook ons oor te luisteren leggen bij de telecombedrijven die vandaag een grotere rol dan ooit spelen in ons leven. Dat zijn ook de woorden van onze ‘Client of the Year’, Christophe Segaert, VP consumer market B2C bij VOO.
 
Stellen jullie gedragsveranderingen vast bij jullie klanten?
Duidelijk. Dat blijkt uit de toenemende behoefte aan bandbreedte, de uiterst snelle inburgering van communicatietools als Zoom of Houseparty, de groei van gaming en streaming, de massale move naar e-commerce, om maar een paar evoluties te noemen.
 
Hebben jullie iets aan jullie marketing en communicatiebeleid veranderd?
Als telecom-operator hebben we zeer snel op de situatie gereageerd, want we moesten onze klanten de mogelijkheid kunnen bieden zonder zorgen geconnecteerd te blijven om zo sereen mogelijk door deze crisis te geraken.
 
We hebben dus de limieten van onze forfaits opgeheven, zowel voor data, als voor downloadvolumes of vaste en mobiele gesprekken. We wilden ervoor zorgen dat onze klanten onbeperkt verbonden konden blijven met wat belangrijk voor hen is.
 
Zodra deze basics verzekerd waren, wilden we ze tijdens een tweede fase de nodige hulpmiddelen aanreiken om de lockdown zo optimaal mogelijk door te komen. Dus adviseren we oplossingen en artikels waarmee ze hun connectiviteit, digitale leven en entertainment kunnen verbeteren. Dat geldt zowel voor onze particuliere als voor onze corporate klanten.
 
Vanuit dezelfde bekommernis werken we aan initiatieven die hen moeten helpen om liefst sterker en beter gewapend voor de toekomst uit deze crisis te komen.
 
Intern passen we dezelfde principes toe: we begeleiden ons personeel bij hun dagelijks leven om het zo sereen mogelijk doorheen deze periode te helpen. Dat doen we met behulp van advies, veel communicatie en initiatieven die hulde brengen aan onze verschillende vakgebieden.
 
Hoe zie jij de periode na de crisis?’
We moeten bijzonder veel aandacht hebben voor de veranderingen die zich voltrekken bij de mentaliteit, de noden en het gedrag van onze consumenten, zodat we met snelle, relevante en duurzame antwoorden kunnen komen. Of het nu gaat om digitale beleving, automatisering, flexibiliteit, service, nieuwe digitale formules of tools die nieuwe manieren van leven en werken mogelijk maken.

Archief / BRANDS