Fr

BRANDS

Wingstop transformeert zijn fans tot sandwichmen (Focalys)

Woensdag 25 Maart 2020

Wingstop transformeert zijn fans tot sandwichmen (Focalys)

In de Verenigde Staten heeft fastfoodketen Wingstop een originele manier gevonden om te communiceren. Op 5 maart nodigde het zijn fans via de sociale netwerken uit om naar een site te surfen en zich daar in te schrijven om een gratis sweatshirt te ontvangen, met daarop de boodschap ‘This is an ad for Wingstop’ of ‘This is an ad for Wingstop delivery’ of ‘This is an ad for Wingstop boneless’. Ze kregen ook een Wingo-tas met de vermelding dat het merk gespecialiseerd is in ‘food to go’.
 
Vervolgens moesten de deelnemers een foto of video van zichzelf met het kledingstuk posten op Instagram @Wingstop, met de hashtag #ThisIsAnAdForWingstop; dan kregen ze tien dollar via betaalsysteem Venmo. De makers van de creatiefste of meest virale publicaties kregen 100 dollar extra en werden uitgenodigd voor speciale events. De 1.000 beschikbare sweats waren de dag zelf de deur uit.
 
In plaats van te investeren in een affichagecampagne koos Wingstop ervoor zijn budget te besteden aan deze slimme actie. Het initiatief kwam van de fans zelf die Wingstop de laatste jaren om sponsoring vroegen.

Archief / BRANDS