Fr

INTELLIGENCE

Covid- 19: Nielsen wijst op nieuwe kansen voor lokale handel

Woensdag 25 Maart 2020

Covid- 19: Nielsen wijst op nieuwe kansen voor lokale handel

Ook Nielsen besteedt in zijn (wereldwijde) studie aandacht aan het consumentengedrag in coronatijden. Die werd gevoerd in zestig landen waaronder België (van 500 tot 1.000 respondenten ouder dan 18 jaar naargelang het land). Het instituut identificeert eerst en vooral zes niveaus van consumentengedrag ingevolge de verschillende stadia in de evolutie van de epidemie en de genomen maatregelen door de overheden om er komaf mee te maken. Deze zes niveaus geven volgens Nielsen signalen op het vlak van de evolutie van de consumentenbestedingen.
 Het instituut deelt mee dat consumenten uiteindelijk meer zekerheid zullen zoeken wat betreft kwaliteit, veiligheid en de efficiëntie van de producten die ze kopen. Op korte termijn zal deze vraag fabrikanten, retailers en andere stakeholders uit de industrie verplichten om duidelijk uit te leggen waarom hun producten en bevoorradingsketens vertrouwen zouden moeten uitstralen. De promotie van de lokale oorsprong van een product zou fabrikanten en retailers kunnen helpen om sommige bezorgdheden van consumenten weg te nemen, aldus Nielsen.

Andere vaststelling die verband houdt met thuiswerken in het algemeen: consumenten zullen gemotiveerder en minder terughoudend zijn om een beroep te doen op technologische oplossingen bij hun dagelijkse taken zoals shoppen. Bedrijven die voordeel kunnen halen uit technologie - door te beantwoorden aan de veranderende behoeftes van consumenten online en door transparante interacties te bieden en de aankoopervaring te verbeteren - zullen de kans krijgen om deze zelfde consumenten te behouden lang nadat hun huidige problemen achter de rug zijn, geeft Nielsen nog aan. Meer details vind je hier.

Archief / INTELLIGENCE