Fr

CREATIONS

Havas maakt een printcampagne zonder beeld voor Leica

Maandag 16 Maart 2020

Havas maakt een printcampagne zonder beeld voor Leica

Ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van het legendarische portret dat Alberto Korda maakte van Che Guevara, bedacht Havas Parijs in samenwerking met Libération een printcampagne voor Leica. Die doet een beroep op het visuele geheugen van de fotoliefhebbers en vraagt zich af wat een grote foto onderscheidt van de rest, in onze wereld die overspoeld wordt door Instagram-beelden.
 
‘#Iconicasleica’ omvat een reeks minimalistische visuals: een advertentie op een zwarte achtergrond met een hashtag gevolgd door een woord, zoals #boxing, #eiffeltower of #vietnam, enzovoort. Bedoeling: onze verbeelding prikkelen en ons herinneren aan enkele mythische foto’s die met een Leica gemaakt werden. Daartoe behoren het portret van Mohammed Ali door Thomas Hoepker in 1966, de schilder van de Eiffeltoren door de lens van Marc Riboud in 1953 of het met napalm verbrande meisje dat in 1972 tragisch vereeuwigd werd door Nick Ut.
 
De affiches/advertenties zonder foto worden geëxposeerd in de Leica-galerij; ze zijn te zien in de pers en op de sociale netwerken.

Archief / CREATIONS