Fr
Close

INTELLIGENCE

COVID-19: wat voor impact op consumentengedrag in China?

Zondag 15 Maart 2020



Twee maanden na de grote uitbraak van het coronavirus in China onderzocht Dentsu Aegis Network China de impact van de epidemie op de industrie, maar ook op het gedrag van consumenten en marketeers. Het onderzoek (van 28 februari tot 3 maart 2020) werd afgenomen bij 155 senior marketeers en klantverantwoordelijken.
Volgens 47% van de respondenten werden de verkopen aanzienlijk of ernstig beïnvloed door de uitbraak van COVID-19. De grootste uitdagingen betreft volgens de respondenten de marketing, de logistiek en bevoorradingsketen. Ze maken zich het minst zorgen om de cashflow.

Volgens de enquête probeerden marketeers proactief in te grijpen om hieraan het hoofd te bieden. Daartoe verschoven ze om te beginnen budgetten van offline naar online: 14% van de respondenten verlaagde het offline budget, 11% paste hun creatie aan en 10% verhoogde de online kanalen. 7% van de marketeers stopte helemaal met offline adverteren.

61% van de respondenten paste hun marketingplannen op korte termijn aan vanwege de impact van de epidemie; 20% niet. 9% voerde een aanpassing op lange termijn door. Bij diegenen die hun plannen aanpasten, verlaagde 46% het budget. 6% verhoogde het net, terwijl 28% het in stand houdt. 77% van de respondenten plant proactief vooruit met het oog op de periode na de epidemie. Social en e-commerce zijn de capabilities waarin respondenten vooral willen investeren.

Je ontdekt het hele rapport hier.

Archief / INTELLIGENCE