Fr

ASSOCIATIONS

Het Studentencongres van BAM was een succes

Donderdag 12 Maart 2020

Het Studentencongres van BAM was een succes

Het was wellicht een van de laatste events die in de sector konden plaatsvinden de komende weken en het brak records. De 32ste editie van het Student Congress van BAM dat op 10 maart plaatsvond in Antwerpen werd bijgewoond door zomaar even 1750 studenten uit het hele land. Op het programma stonden inspirerende getuigenissen van grote bedrijven, een reeks workshops en bedrijfsbezoeken.

Het ochtendprogramma omvatte vier parallelle circuits met sprekers als de Marketers of the Year 2019 - Elke Dens (Visit Flanders) en Véronique Vergeynst (Brussels Airport Company) -, maar ook Pieter Loridon (Café Couture), Bart Swimberghe (Proximus), Julie Andrade (Clear Channel), Toon Diependaele (Wunderman), David van Waesberghe (Philips), Arne Schelkens (Gemini), Karen Moreaux (OONA) en Cedric Engels (Sonhouse).

In de namiddag konden de studenten workshops volgen van AdSomeNoise, Reputations, Lincelot, Port of Antwerp en Unizo, ofwel kiezen voor een bedrijfsbezoek, zoals brouwerij De Koninck, Autonatie, IKON Antwerpen of Carglass.

“Deze editie heeft al onze verwachtingen overtroffen”, besluit Patrick Steinfort, general manager van BAM. “Jaar na jaar kunnen we een groeiend aantal hogescholen aantrekken. Voor veel docenten is dit een belangrijke dag in hun leerplan, omdat hij een ‘reality check’ mogelijk maakt. Studenten ontdekken er wat marketing in de praktijk betekent. De hoge participatiegraad en de positieve commentaren moedigen ons aan om voort te gaan op de ingeslagen weg.”

Archief / ASSOCIATIONS