Fr

BRANDS

Brailleliga in de kijker voor zijn 100ste verjaardag

Donderdag 12 Maart 2020

Brailleliga in de kijker voor zijn 100ste verjaardag

Ter gelegenheid van de 100ste verjaardag van de Brailleliga bedacht Secondfloor voor zijn klant een nieuw, dynamischer en moderner logo. Het bureau herzag ook de guidelines, het brand book en publishing. Daarnaast creëerde het ook een verjaardagsidentiteit voor de rest van het jaar.
 
Daarna volgt een campagne die moet herinneren aan de missies van de Brailleliga en de positieve resultaten die ze boekt in het dagelijkse leven, aan de hand van portretten van drie blinde of slechtziende personen die elke dag overwinningen boeken. De campagne omvat meerdere media (TV, radio, affichage, digital, SoMe) en kan rekenen op een partnerschap met Nostalgie en Guidooh.
 
Verder omvat de campagne ook een eventluik, gecoördineerd door Sunset Events. Dat werd afgetrapt door een event in Bozar dat exclusief voorbehouden was aan de medewerkers van de Brailleliga en de media. De vereniging maakte van de gelegenheid gebruik om zijn verjaardagsprogramma te presenteren en de ‘Braille Mobile’ voor te stellen. Die zal doorheen het hele land rijden om mensen te sensibiliseren en fondsen te werven dankzij een partnerschap met KBC. 
 
Het event verwelkomde het beroemde koor Scala dat binnenkort drie extra concerten zou moeten geven in Brussel, Gent en Charleroi. Dat zou gebeuren in het gezelschap van blinden en slechtzienden die voor de gelegenheid het koor zouden bijwonen. Het publiek wordt uitgenodigd ze bij te wonen via korte video’s met bekende namen als T.Barrow, J.Vermeiren en BJ Scott.

Archief / BRANDS