Fr

BRANDS

B2B marcom events: het wordt wellicht een warme herfst

Woensdag 11 Maart 2020

B2B marcom events: het wordt wellicht een warme herfst

Ze hadden het al niet makkelijk in de eventsector, maar aan dit tempo en in de hoop dat de epidemie tegen dan gekalmeerd is, zou september wel eens de volgende hoofdbreker kunnen worden voor de organisatoren van marcom events.
 
Naast de events die al geprogrammeerd waren, zoals de Effie Awards (24/09), MAGnify (1/10) of de MIXX (21/10) en diegene die uitgesteld worden, zoals de UBA Trends Day die naar 17 september verschoven werd, zullen er de komende dagen wellicht nog evenementen nog verplaatst worden naar september. Zo is er sprake van Cannes Lions (die zouden verhuizen naar de week van 26 tot 30 oktober, moest dat nodig blijken). Het wordt dus een druk najaar.
 
Wat de Trends Day betreft, volgt de UBA het advies van de Nationale Veiligheidsraad op; dat raadt aan events met meer dan 1000 aanwezigen niet te laten plaatsvinden (en er schreven al 1300 mensen in voor de Trends Day). Daarom verplaatst de UBA zijn evenement van 26 maart naar 17 september. Het goede nieuws is dat er aan het programma zelf niets verandert: het verwelkomt dezelfde sprekers en vindt plaats op de voorziene locatie (Brussels Expo).
 
Betreffende de Cannes Lions zal Ascential ten laatste op 15 april een definitieve beslissing nemen (dat is de uiterste inschrijvingsdatum voor de werken). Volgens meerdere bronnen werd er een overeenkomst bereikt met de stad Cannes met het oog op een reserveplan (26-30/10). Officieel vindt het Festival weliswaar nog steeds plaats op de oorspronkelijk geplande data (22-26/06), zoals de organisatoren benadrukten in een persbericht.
 
Bij de annuleringen melden we nog dat de Best Brands van Serviceplan (18 maart), de UMA Day (31 maart ) en de Research & Innovation Sessie van CommPass rond de AMMA-dossiers in deze categorie (17 maart) helaas afgelast zijn. De AMMA ceremonie die op 14 mei gepland staat, wordt met minstens twee weken uitgesteld. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Archief / BRANDS