Fr

ASSOCIATIONS

BAM begint aan de pige van de online bestedingen met DMA en UMA

Woensdag 4 Maart 2020

BAM begint aan de pige van de online bestedingen met DMA en UMA

Gisteren startte de field voor de tiende golf van de Matrix-studie die wordt uitgevoerd door Phimedia in opdracht van de Belgian Association of Marketing en de Digital Media Association (DMA), in samenwerking met UMA.

Om de evoluties in het digitale medialandschap op de voet te kunnen volgen en in kaart te brengen en te kunnen beschikken over correcte cijfers inzake de digitale bestedingen, wordt de scope van het onderzoek uitgebreid, zodat benchmarks per sector mogelijk worden en er wel absolute cijfers zullen kunnen worden gegeven.

Verder zal de Matrix-studie ook aparte cijfers voor het Noorden en het Zuiden publiceren en zal de doeltreffendheid van de touchpoints per type campagne bevraagd worden.

Om deze doelen te realiseren zullen de traditionele enquêtes aangevuld worden met telefonische enquêtes. De initiatiefnemers roepen alle actoren in de markt dan ook op om te enquête te beantwoorden.

Archief / ASSOCIATIONS