Fr

BRANDS

Miller spoort aan om pintjes te drinken tijdens de alcoholvrije maand (Focalys)

Woensdag 26 Februari 2020

Miller spoort aan om pintjes te drinken tijdens de alcoholvrije maand (Focalys)

Dry January’ is een wereldwijde gezondheidscampagne die gelanceerd werd door de organisatie Alcohol Change UK in het Verenigd Koninkrijk. Ze vraagt de deelnemers om gedurende de eerste maand van het jaar geen druppel alcohol te drinken (het equivalent van onze ‘Tournée minérale). In de Verenigde Staten besliste Miller om zich vast te haken aan deze beweging door de promotie-actie ‘Dry-ish’ te lanceren. Die moedigde klanten aan om gedurende de maand januari zijn bier met een laag alcoholpercentage te drinken.

In plaats van 31 dagen de fles te laten staan, spoorde Miller consumenten aan om Miller64 uit te proberen, zijn bier dat slechts 64 calorieën en 2,8% alcohol bevat. Van 26 december tot 2 februari konden consumenten het bericht ‘Miller64’ naar 73255 verzenden om zo een cashvoordeel via Paypal te ontvangen voor een pak van 24 blikjes of flesjes Miller64.

De actie werd gepromoot op de website miller64.com, alsook door een video op de sociale media met de acteur Nicolas Braun in de hoofdrol. Die laatste vestigde de aandacht op het lage alcoholpercentage van het product en spoorde deelnemers aan om de code te verzenden via hun telefoon. De campagne werd ook gepromoot door influencers die een startkit van ‘Dry-ish’ ontvingen met daarbij een kalender van 31 dagen waarop motivatieberichten te zien waren.

Deze actie was niet alleen gedurfd, maar ook slim. Het merk baseerde zich onder meer op een studie die in de Verenigde Staten gevoerd werd door Kelton en die aantoonde dat 35% van de millennials die de voorbije jaren deelnamen aan ‘Dry January’ na gemiddeld een week falen in hun voornemen. Volgens dezelfde studie beweert 71% van de respondenten dat er altijd wel een reden is om te drinken. De oplossing is dus minder maar beter te consumeren…

Archief / BRANDS