Fr

BRANDS

Zalando maakt komaf met stereotypes

Maandag 24 Februari 2020

Zalando maakt komaf met stereotypes


Zalando zet stereotypes, die door de online retailer omschreven worden als een van de grootste huidige obstakels voor diversiteit en vrijheid, centraal in zijn lentecampagne van dit jaar.

De campagnefilm werd gecreëerd door Mother London en geregisseerd door Leila & Damien (Blink). Op de tonen van de song ‘Salted Caramel Ice-cream​’ van Metronomy transporteert de film de kijker naar een kermis, waarbij de scènes steeds herhaald lijken te worden.

In het begin krijgen we een vrij stereotiep beeld van de situatie te zien, een vertrouwd en verwacht beeld van een kermis. Dezelfde scène wordt vervolgens meerdere keren opnieuw herhaald, maar dan met andere onverwachte rollen en outfits van de personen die in beeld komen. De film geeft zo een brede waaier aan stijlen mee. In de slotscène komt de kijker in een nieuw universum terecht dat diversiteit anno 2020 weerspiegelt, een universum waar iedereen zich vrij kan uiten.

‘Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes’ belichaamt ‘Free to be’, de nieuwe merkpositionering van Zalando. Ze wordt gedeclineerd in video’s op social media en in affichage.

Archief / BRANDS