Fr

MEDIA

Aurélie Clément (RMB) over Addressable TV: "De campagnes presteren perfect op hun doelgroepen binnen de toegekende termijn"

Maandag 24 Februari 2020

Aurélie Clément (RMB) over Addressable TV:

Sinds RMB targeted advertising aanbiedt nadat het in december een akkoord sloot met Proximus, meldt de regie dat ze al een groot aantal campagnes gepland heeft. Ze stelt, zoals te verwachten was, vast dat de aanvragen vooral van twee adverteerdersprofielen komen: enerzijds diegenen die al op televisie aanwezig zijn en voor sommige van hun merken sterker gecibleerde campagnes willen testen, vaak met een ‘call-to-action’. Anderzijds zijn er de nieuwe televisieadverteerders die profiteren van de voordelige kostprijs van addressable, terwijl hun budget het niet mogelijk maakt om klassieke nationale en regionale televisiecampagnes te voeren.
 
Aurélie Clément, trading & revenue director bij RMB, herinnert inzake addressable tv aan het belang van de nieuwe ATV-cel: “Diens missie bestaat erin de klantenbriefings te challengen om hen de doelgroepen voor te stellen die het best aansluiten op hun communicatiedoelstellingen. Deze cel staat ook in voor de booking, de opvolging en de reporting van de campagnes. Hoewel het nieuw is en de platformen die tot onze beschikking gesteld worden soms complex zijn, zijn we heel tevreden met de resultaten. De campagnes presteren perfect op hun doelgroepen binnen de toegekende termijn.”

Archief / MEDIA