Fr

AWARDS

TBWA is The Agency of the Year 2019

Donderdag 20 Februari 2020

TBWA is The Agency of the Year 2019

De eerste Agency of the Year die samen georganiseerd werd door MM en PitchPoint heeft wel degelijk plaats gevonden op donderdag 20 februari in de Quay 01 in Brussel en dit in het bijzijn van 550 gasten. Een succes dus, wetende dat er meer dan twintig dossiers ingeschreven werden door zestien bureaus. Uiteindelijk bekroonde de jury die voorgezeten werd door Nathalie Rahbani (ex-Telenet) zes laureaten.

Dit jaar ging het voor de prestigieuze hoofdprijs tussen mortierbrigade, Happiness en TBWA. Het was laatstgenoemde dat tot winnaar werd uitgeroepen. TBWA was reeds laureaat in 2006, 2012 en 2017 en realiseert dus een Grand Slam. Voor het bureau is de bekroning het orgelpunt van het jaar 2019 dat door TBWA werd beschreven als het “meest succesvolle” uit zijn geschiedenis.

Happiness van zijn kant ging naar huis met de titel van Innovator Agency. In deze categorie waren de andere finalisten Duke & Grace en AdSomeNoise.
 
Ogilvy Social.Lab werd dan weer uitgeroepen tot The Most Entrepreneurial Agency.

Dat bureau was ook genomineerd in de competitie Best Place to Work, een prijs die gewonnen werd door LDV United.

De prijs voor Unique Expertise ging naar AdSomeNoise dat samen met 20Something genomineerd was in deze categorie.

De titel van Best Newcomer Agency tot slot was voor Mutant.
 
Voor de volledigheid geven we nog mee dat de jury besliste om de prijs in de categorie Top Tool niet toe te kennen.
 
De keuze van MM

In de marge van de jury van Agency of the Year reikte de redactie van Media Marketing drie prijzen uit op de AOTY Night: Campaign, Creatives en Client of the Year.
 
In de eerste categorie onderscheidt FamousGrey zich met ‘Volts by Volvo’. De andere finalisten waren ‘Great Beer Travels’ (TBWA/Stella Artois) en ‘#Thisisourculture’ (BBDO/State of The Arts).
 
De prijs voor de beste creatieven van het jaar ging naar Roxane Schneider & Pieter Claeys van Happiness. De andere finalisten waren Diederik Jeangout & Marc Richard Vander Heyden (FamousGrey) en Nicolas Gaspart & Frederic Zouag (mortierbrigade).

Onze keuze voor Client of the Year viel uiteindelijk op VOO. Die adverteerder haalde het van Delhaize en Volvo.
 
Alle winnende cases worden hier voorgesteld.
 

Archief / AWARDS