Fr

BRANDS

Natural Light trakteert Amerikanen die 21 worden op een pint (Focalys)

Woensdag 19 Februari 2020

Natural Light trakteert Amerikanen die 21 worden op een pint (Focalys)

In de Verenigde Staten vond Natural Light in januari een nieuw middel om de aandacht van de millennials te trekken. Het merk van A-B InBev besloot om iedereen die in 2020 21 wordt op gratis bier te trakteren. De geluksvogels worden ook verzocht om hun verjaardag online te delen.
 
Om van het aanbod gebruik te maken surft de consument naar mybeerrebate.com, waar hij of zij zijn geboortedatum invult en een gedigitaliseerd beeld van zijn kasticket voorlegt, om te bewijzen dat hij Natural Lights gekocht heeft. Dan wordt zijn aankoop terugbetaald.
 
Maar er is meer. Het merk nodigt iedereen die 21 wordt uit om de foto’s van hun verjaardag te delen op het Instagram-account @naturallightbeer en het Twitter-account @naturallight, onder de hashtag  #NattyBDay. Vervolgens selecteert het de beste publicaties die op elke 21ste van de maand op de sociale netwerken zullen verschijnen. De promotie wordt het hele jaar ondersteund op de website en de sociale platformen van de adverteerder.
 
De actie is slim gezien, want ze is gebaseerd op een eenvoudig idee (het bereiken van de volwassen leeftijd) om een e-mail databank van toekomstige consumenten te ontwikkelen. Verder kan Natural Light de evolutie van de consumptiegewoonten van deze generatie in beeld brengen. Die zou naar verluidt minder alcohol drinken dan de vorige.

Archief / BRANDS