Fr
Close

BRANDS

Skoda organiseert een politie-achtervolging op Google Street View (Focalys)

Woensdag 12 Februari 2020

Skoda organiseert een politie-achtervolging op Google Street View (Focalys)

Om ‘La clé’, een functie waarmee autobestuurders de instellingen van hun wagen kunnen opslaan, te promoten creëerde Skoda Frankrijk in december 2019 een spot in de stijl van Amerikaanse series, zoals ‘Starsky & Hutch’.

Die heeft als titel ‘Will & Chuck’ en wordt verspreid op de sociale media (#WillEtChuck). In de spot zien we twee politie-agenten die de achtervolging moeten inzetten op enkele verdachten, maar die hun auto niet gestart krijgen. Onze twee helden doen er simpelweg veel te lang over om de zetel of de achteruitkijkspiegels van hun wagen af te stellen, omdat ze niet over ‘La Clé’ beschikken…

Daar blijft het niet bij, aangezien kijkers worden uitgenodigd op de sociale media van het merk om daar de spot voort te zetten via Google Street View. Zodra de deelnemer is ingelogd in de app, kruipt hij als een politieman achter het stuur en kan hij aan boord van een Skoda de achtervolging op de blauwe camionette inzetten in de straten van Los Angeles dat in 360° wordt gepresenteerd. Diegenen die erin slagen om de bestelwagen klem te rijden, winnen een reis voor twee personen naar de City of Angels. De activatie werd gepromoot op de platformen van Skoda. Daarop vinden deelnemers ook tips om de wagen terug te vinden.

Het is de eerste keer in Frankrijk dat een autoconstructeur een uitdaging lanceert in de vorm van een videogame op Google Street View. Dankzij de actie kan Skoda zijn fans meteen in het universum van de tv-spot onderdompelen, maar ook zijn expertise op het vlak van nieuwe technologieën tonen.

Archief / BRANDS