Fr

BRANDS

Hurae werkt nieuwe jongerenstrategie uit voor MAS

Maandag 10 Februari 2020

Hurae werkt nieuwe jongerenstrategie uit voor MAS

Het Antwerpse Museum aan de Stroom ontwikkelde samen met Hurae een vernieuwde jongerenstrategie. Die wil niet enkel het museum en de collectie dichter naar de jeugd brengen, maar ook de term ‘erfgoed’ opfrissen. Bedoeling: de doelgroep van het museum verruimen.

Daartoe werkte het bureau een strategie uit die vertrekt vanuit online en bewust laagdrempeliger is. Om te bewijzen dat erfgoed minder stoffig is dan het klinkt, maakte Hurae om te beginnen een lanceringsvideo met als centrale vraag: ‘wat hoort thuis in het MAS en wat mogen we vergeten?’. Tegelijk gaat het museum op zoek naar een intern verkozen ‘artist in residence’. Parallel zal het MAS een groep jongeren samenstellen die vanuit hun jong perspectief meekijken naar het museum. Zij gaan ook het werk van de artist in residence mee beoordelen. In ruil voor dit ambassadeurschap krijgen ze ontmoetingen, workshops, en nieuwe competenties aangereikt. Zo bouwt het museum een duurzame relatie met hen uit. Kandidaten kunnen zich hier aanmelden. Het volledige traject zal je kunnen volgen via de kanalen van MAS in Jonge Handen, onder andere op Instagram.

Archief / BRANDS