Fr

MEDIA TALKS

De luxe die er echt toe doet, door An Brouckmans (hoofdredactrice, Feeling) en Anne-Sophie Kersten (hoofdredactrice, Gael)

Zaterdag 8 Februari 2020

De luxe die er echt toe doet, door An Brouckmans (hoofdredactrice, Feeling) en Anne-Sophie Kersten (hoofdredactrice, Gael)

'Tijd voor mezelf', dat is de ultieme luxe voor de Feeling- en Gael-lezeres. Dat komt telkens weer naar voren in de onderzoeken die we doen en uit de vele gesprekken die we voeren. Een designerhandtas en een zwemvijver in de tuin, dat ook, maar toch valt het op dat het leeuwenaandeel in de top twintig gevuld is met immateriële zaken en ervaringen.

Luxe is altijd iets voor de happy few geweest en dat is het nog steeds als het een eigen jacht of villa op een exotisch strand betreft. Maar luxe zoals die vroeger bestempeld werd, is bereikbaarder dan ooit, mits een beetje sparen en zorgvuldig selecteren. Tijd en stilte en bezinning daarentegen zijn in deze hectische tijden schaars goed geworden. Feeling en Gael worden gepositioneerd als luxemagazines, dus maken we er een zalige 'bubble' van waarin de lezeres zich kan terugtrekken en zich kan onderdompelen in een verrassende wereld van schoonheid en inspiratie, pure me-time dus!

De tijd staat even stil als je bladert - dat is het wonderlijke van vele magazines - maar zeker van maandbladen, die volstaan met paginagrote beelden en artikels die langer lopen en de diepgang opzoeken. Er is tijd om inspiratie op te doen, om weg te dromen en te genieten; om na te denken over de dingen des levens, om kennis te maken met boeiende mensen en nieuwe inzichten; om je te spiegelen aan andere vrouwen en geraakt te worden door hun ervaringen en emoties.

Daar valt nog zo'n cruciaal woord waarmee vrouwenbladen zich onderscheiden. Emoties, daar zijn we niet vies van, het mag lekker subjectief. Feeling/Gael wordt gemaakt door vrouwen die 100% tot de doelgroep behoren, van diverse leeftijden (25 tot 61 jaar, om precies te zijn), met verschillende achtergronden en ervaringen, die wél dezelfde waarden delen: kwaliteit, gedrevenheid, authenticiteit en verbondenheid. De redactrices komen zelf in beeld en delen ook hun ideeën, voorkeuren en emoties. Dat maakt de herkenning zo groot en herkenning schept een band, een unieke band.

Als we doorvragen naar wat die ultieme luxe - 'tijd voor mezelf' - dan precies inhoudt, komt het allemaal aan bod: tijd om te relaxen, om jezelf te verrijken én om betekenisvolle relaties met anderen te onderhouden. Feeling en Gael zijn niet alleen echte luxemagazines door de vele stijlvolle lifestylereportages, maar vooral door de essentie die ze bieden: pure qualitytime voor jezelf.