Fr

BRANDS

Paramount lanceert een ongeziene Snapchat Lens (Focalys)

Woensdag 5 Februari 2020

Paramount lanceert een ongeziene Snapchat Lens (Focalys)

Paramount Pictures lanceert een originele Snapchat Lens waarmee mobiele gebruikers in augmented reality kunnen reageren op de trailer van de film ‘Top Gun Maverick’. Dit om het vervolg op de bekende film uit de jaren ‘80 die in juni in de zalen te zien zal zijn te promoten. De Lens is een primeur in zijn soort en is beschikbaar op de Snapchat pagina van de film in zes landen (USA, Canada, UK, Frankrijk, Duitsland, Brazilië en Mexico). 

Gebruikers die de ervaring uitproberen, kruipen in de huid van de piloot Pete ‘Maverick’ Mitchell, die vertolkt wordt door Tom Cruise. Ze dragen een piloothelm in augmented reality en kunnen dankzij een split screen systeem de trailer bovenaan het scherm horizontaal bekijken en de ‘Face Lens’ gebruiken om hun reacties op de trailer in realtime te filmen. 

Het doel van deze zeer meeslepende ervaring is om te surfen op het enthousiasme rond deze sequel van Top Gun, en aldus om conversie en engagement op de sociale media te creëren, vooral bij de doelgroep die niet noodzakelijk de eerste film kent die in 1986 in de zalen te zien was. 

Snapchat is al vaak ingezet door filmproductiemaatschappijen, maar het is de eerste keer dat een van hen een filter aanbiedt die augmented reality en een trailer combineert.

Archief / BRANDS