Fr

CREATIONS

mortierbrigade manipuleert voor Humo

Woensdag 5 Februari 2020

mortierbrigade manipuleert voor Humo

mortierbrigade bedacht de lanceringscampagne van Humo Digital, het 100% digitale abonnement van het bekende weekblad. Daarin maakt het duo gebruik van de gekende online manipulatietechnieken (clickbaits, phishing, fake news…) om aldus Humo Digital als het perfect alternatief te positioneren en vooral als de ideale plek online om je te beschermen tegen de bedriegers en charlatans van het World Wide Web. Op het scherm zien we grondige onderzoeksjournalistiek, relevante tips en opinies die straight to the point zijn. En dit uiteraard verpakt in een grote dosis humor, alsook de allereerste interactieve tv-gids ter wereld…

Voor de campagne staan online fictieve retargeting banners op het programma. Daarbij wordt gedreigd om gênante foto’s te openbaren, als de gebruiker de som van vijf euro (de prijs van een maandelijks digitaal abonnement) niet stort. Enkel dan stoppen de banners met je te achtervolgen, of dat maken ze je toch wijs. Op de sociale media worden privébeelden, van zij die niet ingegaan op de blackmail, openbaar gemaakt, terwijlin de e-mailings internetgebruikers wordt wijsgemaakt dat ze echt gehackt zijn.

Daarnaast ondersteunen tv- en radiospots de lancering. Het bureau ontwikkelde ook advertorials waarmee getest wordt of lezers fake news kunnen onderscheiden van de waarheid.

Jens Mortier, Partner & CEO de mortierbrigade: “Humo benadert het nieuws en de actualiteit vanuit een heel specifieke hoek. Deze campagne weerspiegelt perfect de stijl van het tijdschrift en behandelt een zeer actueel thema: het digitale etterende gezwel van online miserie. Met deze campagne tonen we dat er maar een plek is waar je daaraan kan ontsnappen. En die plek is Humo, nu dus ook 100% digitaal beschikbaar.”

Archief / CREATIONS