Fr
Close

MEDIA

Transfer mag C8 op de Belgische reclamemarkt introduceren

Dinsdag 4 Februari 2020

Transfer mag C8 op de Belgische reclamemarkt introduceren

Na competitie besliste de Canal+ groep om uiteindelijk de commercialisering van de Belgische campagnes op zijn kanaal C8, alsook de digitale video inventaris van myCANAL aan Transfer toe te vertrouwen. 

Ter herinnering, C8 wordt sinds januari uitgezonden op het netwerk van Proximus en VOO en komt weldra ook in het aanbod van Telenet en Orange.

Michel Dupont, Algemeen Manager van de regie die heeft bijgedragen aan de lancering van reclameboodschappen uit België op TF1, zegt “zeer blij te zijn met deze nieuwe samenwerking en trots om opnieuw een populaire Franse speler in het Belgische tv-landschap te introduceren”. 

“De zender C8 met zijn boeiende programma’s zal een bijdrage kunnen leveren aan de tv-plannen op het vlak van bereik. We zijn overtuigd dat deze mooie samenwerking vruchtbaar zal zijn en een voortzetting zal zijn van het succes van themazenders op een steeds dynamischer wordende Belgische mediamarkt”, voegt hij toe. 

"C8 versterkt op een krachtige manier het bestaande aanbod en de ‘transfer’ van ‘Touche Pas à Mon Poste’ (het belangrijkste programma van C8, nvdr.) stelde ons in staat om mooie bereikverwachtingen te maken. Na het succes van de zender ‘13ème Rue’ en de recente introductie van Eleven Sports gaan we 2020 in met de ambitieuze doelstelling om de 10% wat betreft het aandeel in de investeringen te overstijgen. “Dit weerspiegelt ons commercieel aandeel op het vlak van bereik op de VVA 18-54 in het Zuiden van het land”, besluit Laetitia De Dycker, Sales Director van Transfer.

Zie ook de analyse van Space wat betreft het bereik en het profiel van C8. 

Archief / MEDIA