Fr

CREATIONS

Super Bowl LIV: Jeep en Hyundai vallen het meest in de smaak bij het Amerikaans publiek... bij gebrek aan iets beters

Maandag 3 Februari 2020

Super Bowl LIV: Jeep en Hyundai vallen het meest in de smaak bij het Amerikaans publiek... bij gebrek aan iets beters

We kunnen niet zeggen dat de reclamecreativiteit voldeed aan de verwachtingen en nog minder aan de record advertising sales die gegenereerd werden door Fox naar aanleiding van de 54ste editie van de Big Game. De analyse wordt gedeeld door de Amerikanen zelf als we de scores van de Super Bowl Ad Meter die traditioneel georganiseerd wordt door de USA Today mogen geloven na de uitzending van de wedstrijd. De scores zijn de laagste ooit gemeten. 

De favoriete Super Bowl LIV reclamespot was 'Groundhog Day' van Highdive Chicago voor Jeep, waarin Bill Murray de rol herneemt die hij speelde in de cultfilm met dezelfde naam in 1993. De spot noteert een score van 7.01/10, voor de film 'Smaht Pahk' van Innocean voor Huyndai (6.98). 
De top vijf wordt vervolledigd door 'Loretta', in-house gemaakt bij Google (6.77), 'The Cool Ranch' van Goodby Silverstein voor Doritos (6.62) en 'Comfortable' van opnieuw Highdive voor Rocket Mortgage (6.60).

Een patroon in vier van de vijf films: de aanwezigheid van acteurs uit de cinema- en televisiewereld die gekend zijn bij het Amerikaans publiek. 

Kwestie van het woord ook aan de professionals te geven, de organisatoren van de Clio Awards die elk jaar aan een expertenpanel vragen om hun favoriete spot te selecteren, kozen de film 'Fix the World' van BBDO NY voor Snickers als favoriet (met op de shortlist 'Groundhog Day', '#Before Alexa' van Droga5 London voor Amazon en 'Loretta').

Archief / CREATIONS