Fr

BRANDS

Coca-Cola lanceert een verrassende abonnementendienst (Focalys)

Woensdag 29 Januari 2020

Coca-Cola lanceert een verrassende abonnementendienst (Focalys)

Coca-Cola lanceerde in december 2019 een ongewone abonnementendienst in de sector van de frisdranken. De drankengigant voerde dit onder de naam ‘Insiders Club’. Het ging om een actie waarin gebruikers elke maand de innovaties van het merk konden ontdekken. Wie gebruik wilde maken van de dienst, moest zich inschrijven op de website beverages.cokestore.com. Het abonnement werd aangeboden aan een tarief van 10 dollar per maand of 50 dollar per semester. Elke maand en dit voor een testperiode van zes maanden ontvingen de abonneehouders een doos thuis waarin de nieuwe producten uit verschillende drankencategorieën te vinden waren, zoals Coke Energy of het spuitwater Aha.

Doelstelling is de innovaties van de groep bij de meest devote fans krijgen, zodat ze als eerste en dus voor de productlancering de smaak kunnen ontdekken. Coca-Cola beoogt zo het succes van de directe verkoop aan consumenten van bedrijven uit andere sectoren zoals voeding, wijn, scheerapparaten, beauty en petfood te imiteren.
 
Het merk beperkt het aantal deelnemers op dit moment op 1.000 personen – het rondde die kaap amper drie uren na de lancering! De andere aanvragen (8.000 na enkele dagen) werden op een wachtlijst geplaatst...

Dit getrouwheidsprogramma is interessant, aangezien het zowel gebruikmaakt van het populaire systeem van cadeauboxen als van abonnementsformules die door merken gebruikt worden. De dienst is nog aantrekkelijker omdat ze exclusief is voorbehouden aan een paar bevoorrechte fans die de inhoud van de dozen niet op voorhand kennen. Dat helpt om wat nieuwsgierigheid op te wekken en de abonneehouders te bevestigen in hun ego.

Archief / BRANDS