Fr

PARTNER CONTENT

De combinatie van twee merken die hetzelfde DNA delen: een winnende formule voor een efficiënte native actie

Maandag 27 Januari 2020

De combinatie van twee merken die hetzelfde DNA delen: een winnende formule voor een efficiënte native actie

Als adverteerder die regelmatig actief is in off- en online media maakte Be tv gebruik van de kans die een digitaal partnerschap inhoudt om zich nog beter te onderscheiden en zijn positionering als betalende premium televisiezender voor films en series te ondersteunen. 

Met cinenews.be – de eerste Franstalige site voor de actualiteit inzake films en series – als goedgekozen uithangbord en in samenwerking met Vizeum en Be tv, ontwikkelde Rossel Advertising een uitgebreide actie die de aandacht voor de betaalzender van VOO dynamischer moet maken door te mikken op content. Dit native partnerschap tussen Be tv en Cinenews – twee complementaire premium merken in hun domein – werkt sinds anderhalf jaar.

De actie bedeelt content een belangrijke plaats toe, met als eerste pijler een behoorlijk bijzondere vorm van potentieel contact dankzij de creatie van een Be tv tab op de menubalk van Cinenews. Door daarop te klikken komt de bezoeker terecht bij content met meerwaarde: een carrousel van trailers, widgets, IMU’s met call to action, maar ook en vooral een overzicht van de films en series op de zender, aangevuld met minstens drie nieuwsberichten per week over deze producties.

Cinenews pakt trouwens elke maand uit met eigen artikels over de fictie die te zien is op Be tv. Deze artikels komen op de homepage van de site en in de newsletters.

Het geheel wordt versterkt door 'infeeds' voor een goede opvolging, een amplificatie die ondersteund wordt door aanbevelende displays, onder andere op de site van de krant Le Soir, en posts op de sociale media. Nog in outbound voorziet Rossel Advertising de verzending van specifieke e-mailings per fictie en de verspreiding van klassieke reclame op het platform. In inbound en onderaan de funnel, in de gedetailleerde sectie over films en series, heeft de bezoeker rechtstreeks toegang tot de content op aanvraag van Be tv. Het aanbod wordt regelmatig en automatisch geüpdatet.

Het bijzonder volledige crosschannel partnerschap blijkt zeer veelbelovend wat de leads betreft, dankzij het immersieve actieplan dat rijk is aan content. Kers op de taart was vorig jaar wellicht de wedstrijd georganiseerd door Le Soir en Cinenews, waarbij de gelukkige winnaars een exclusieve avond in de Brusselse White Cinema mochten bijwonen. Daar werden ze getrakteerd op een privévoorstelling van de eerste aflevering van het laatste seizoen van Game of Thrones. 

De resultaten liegen er niet om: meer dan 9.000 views per maand in 2019 in de Partner Zone van Cinenews, met een gemiddelde contactduur van meer dan twee minuten op de secties van Be tv (30’’ meer dan de ‘klassieke’ content van Cinenews), en meer dan 1.120 views per maand voor de specifieke artikels. De e-mailing campagne (bijna 82.000 verzendingen tijdens de campagneperiode) behaalde een openingspercentage van 12%; de reclamecampagne verwezenlijkte een CTR van 0,6% (bijna het dubbele van het gebruikelijke gemiddelde van de campagnes op Cinenews).

Het laatste woord is voor Jacques Ohn, brand&com media & budget manager van VOO en Be tv (foto): “Het is inderdaad een mooie en efficiënte uitwisselingskans tussen twee merken met een premium DNA: aan de ene kant een gereputeerd referentieplatform rond filmnieuws en aan de andere kant een prestigieuze betaalzender die bekendstaat om zijn recent aanbod boordevol films en series.” Het succes van deze campagne berust ook op een nauwe en regelmatige samenwerking tussen de redactionele teams van Cinenews en Be tv.

Dit partnerschap heeft dan ook alle ingrediënten in huis voor een geslaagde native content integratie die wordt aangetoond aan de hand van zeer positieve KPI’s.

Meer info hier.

MEDIACTIVATE YOUR BRAND CONTENT,
powered by ROSSEL ADVERTISING

Archief / PARTNER CONTENT