Fr

BRANDS

KFC haalt oude hits vanonder het stof (Focalys)

Woensdag 15 Januari 2020

KFC haalt oude hits vanonder het stof (Focalys)

In Maleisië vond KFC een originele manier om de aandacht van de fans te vestigen op de verrijzenis van de al jaren verdwenen Hot & Cheezy; het inspireerde zich daarbij op voormalige sterren die opnieuw oude hits bovenhalen.
 
De actie ging vorige maand van start en werd ‘WOW My Burger’s Now Hot & Cheezy Volume 1.0’ gedoopt. Consumenten werden gevraagd om met hun smartphone het logo op de verpakking van concurrerende burgers te scannen. Zo kwamen ze terecht op een playlist die helemaal gewijd was aan de Hot & Cheezy, met zes nummers die geïnspireerd werden door grote hits als ‘Uptown cheese’ of ‘No burger no cry’, alsook een bonus track. Aan het einde van elke song dook een promocode op; die moest worden ingegeven op een speciale site om de burger van 5 tot 25 december gratis thuis geleverd te krijgen.
 
De actie werd aangekondigd door een video op de sociale media van KFC Malaysia. De actie is slim gezien om twee redenen: ze sprak de klanten van de concurrentie aan net op het moment waarop ze een burger gingen eten en bood een aantrekkelijke vorm van muzikaal entertainment die vervolgens viraal kon gaan.

Archief / BRANDS