Fr

MEDIA

VRT overtreft bereikdoelstellingen

Donderdag 9 Januari 2020

Uit de recentste editie van de jaarlijkse Totaalbereikstudie die TNS Kantar voor de VRT voerde bij 2503 Vlamingen en die het totale bereik van de VRT-merken via alle eigen platformen (radio, tv, sites en app) en de voornaamste sociale media (Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat) in kaart brengt, blijkt dat de VRT voldoet aan zijn opdracht om alle Vlamingen te bereiken, zoals bepaald in de beheerovereenkomst die nog van kracht is tot eind dit jaar.

Concreet bereikte de VRT in 2019 wekelijks 90,2% van de Vlaamse bevolking, wat 1,5% meer is dan in 2018 en meer dan de wettelijk vereiste 85%. Het totale nieuwsaanbod bereikte vorig jaar wekelijks 79,7% van de Vlaamse bevolking, beter dan de 78,9 procent in 2018 en hoger dan het afgesproken streefcijfer van 75%.

Archief / MEDIA