SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

My First Cannes, met de winnaars van de STUMPA

Vrijdag 20 Juni 2014


Tussen de workshops en seminaries door ontmoetten we op de Croisette de winnaars van de Student Magazine Print Award van Febelmag, Thierry Massaux en Maxime Siquet (ESA Le 75)

Het is jullie eerste keer in Cannes. Hoe is het bevallen?
Maxime Siquet: Het was een hele mooie ervaring. We hebben conferenties bijgewoond, een paar workshops gevolgd, onder andere die van Circus, waar je een advertentie in animatie leerde maken. Aan het einde hebben we dat in de praktijk kunnen brengen. We kregen een time laps, moesten diverse personages kiezen, enzovoort. We kregen een welbepaald budget en moesten daarmee een verhaaltje maken. Dat was leuk.

Thierry Massaux: De tweede workshop was die van het bureau Directory. Daar kregen we inzicht in wat Brand Content is. De derde was die van Tom Blur, rond storytelling.

MS: Bij de conferenties vonden we vooral die van National Geographic goed. Drie fotografen vertelden over hun ervaringen en de kracht van fotografie, over hoe een beeld de publieke opinie kan veranderen door zijn kracht. Het was bijzonder interessant hun standpunt te horen en hun werk te zien.

Wat is jullie bijgebleven, hier in Cannes?
MS:
 De verscheidenheid. Er zijn massa’s stands en activiteiten buiten de awards.

TM: Het heeft een aantal clichés die ik in mijn hoofd had over reclame doorbroken. Het gaat enkel over ideeën, creativiteit en vernieuwing. Grandioos! En zoveel mensen. Indrukwekkend!
 
Favorieten?
MS:
De conferentie van National Geographic en de Mind Trip conferentie van PHD door Jason Silva. Hij presenteerde een pak nieuwe technologieën en een nieuwe manier om de onderlinge connectie tussen mens en technologie te bekijken.

TM: De Caution-expo met thema’s als onderwijs, milieu,… Je kon stemmen voor de beste advertentie. Voor de rest, of het nu in Press & Outdoor of de andere categorieën is, zijn er te veel goede dingen om er eentje uit te pikken, zelfs buiten de Gold en Silver.

En binnen de andere categorieën, geen favorieten bij de Grand Prix?
MS:
We hebben de prijsuitreiking van woensdag gemist; die van woensdag met de Design-competitie, willen we niet missen. En vrijdag is er de Film shortlist: eindelijk gaan we meer werk kunnen zien!

TM: Eindelijk, ja. Da’s precies het juiste woord. Dat is het enige negatieve punt hier: het is niet makkelijk om wij te geraken uit de uren van de vele conferenties, workshops, ceremonies en de plaatsen om print en affichage te gaan bekijken. Het is allemaal zo groot. Voor je min of meer je weg hebt gevonden, heb je al vanalles gemist.

MS: We wilden zoveel conferenties bijwonen dat we niet genoeg tijd gehad hebben om de geëxposeerde werken te gaan bekijken.

TM: We vonden het een geweldig festival, maar toch zijn we een beetje gefrustreerd: het aanbod is zo groot dat je nog geen kwart kunt meepikken. Volgende keer zullen we ons beter voorbereiden. Nu hebben we onze plan moeten trekken, zonder echte omkadering. Maar volgend jaar komen we zeker terug!
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier