Fr

MEDIA

Proximus en RMB starten met addressable advertising in Franstalig België

Donderdag 12 December 2019

Proximus en RMB starten met addressable advertising in Franstalig België

Proximus ondertekende een akkoord met RMB voor de implementatie van targeted advertising op televisie. Dit akkoord stelt de regie van de RTBF in staat gebruik te maken van een door Proximus ter beschikking gesteld platform om targeted tv-campagnes te programmeren, lanceren en beheren, alsook hun reporting te verzorgen. De dienst is beschikbaar via alle schermen (TV, PC, smartphone...), zowel live als in uitgesteld relais.

Het akkoord werd gesloten na een succesvolle testfase. RMB mikt op een commerciële lancering tijdens het eerste trimester van 2020.

Massimo Papa, deputy general director RMB: “We zijn zeer blij dat we deze voltooiing eindelijk kunnen aankondigen en we zijn ervan overtuigd dat deze technologie – die helemaal aansluit bij de ‘Be Remarkable’ positionering die we onze klanten voorstellen – de creatieve ideeën binnen onze sector zal boosten en het pad zal effenen naar een wereld met minder, maar betere reclame.”

“De televisiereclamemodellen die we geërfd hebben en die de commerciële modellen van nu creëren, evolueren en worden door elkaar geschud”, vervolgt Yves Gérard, de CEO van RMB. “De door Proximus ontwikkelde technologie is het juiste antwoord van de sector op deze evolutie en ik ben blij dat RMB tot de pioniers inzake Addressable TV in België behoort.”

Bart Swimberghe, head of Proximus Smart Advertising, bevestigt: “Het is een première voor Franstalig België en we koesteren de ambitie om dit aanbod snel uit te breiden naar het hele land.”

Archief / MEDIA