Fr
Close

CANNES LIONS 2014

Croisette Pitch: Paul Wauters (Babel Parijs)

Donderdag 19 Juni 2014

Croisette Pitch: Paul Wauters (Babel Parijs)

Elke dag, onderweg naar of van het Palais des Festivals, lopen we landgenoten en bekenden tegen het lijf. Een uitstekende gelegenheid voor een kort en snedig interview: 10 vaste vragen over verwachtingen, verlangens, herinneringen en voorspellingen. Vandaag kruiste Paul Wauters ons pad (founding partner Babel Parijs).

Hoeveel edities van de Cannes Lions heb je al meegemaakt?
Dit is mijn vijftiende.
Wat is jouw meest memorabele Cannes-ervaring?
Er zijn er veel, maar In de jury zitten (twee keer) was zeker memorabel.
Waarom ben je dit jaar van de partij?
Zoals altijd het werk komen bekijken dat ik had moeten maken.
Wat verwacht je van deze editie?
Nog meer festivalmarketing.
Wie hoop je hier te ontmoeten of te zien?
De mensen die me jaloers maken.
Wat maakt dit festival bijzonder voor jou?
Tot de vaststelling komen dat ik niet de enige gek ben die deze job graag doet.
Wat zou je aan de Cannes Lions veranderen indien jij het organiseerde?
Ik zou eerder wat minderen dat meerderen, het mag terug wat eenvoudiger voor mij.
Wat is jouw top 5 van all time favoriete advertenties, spots of campagnes?
“Real Men of Genius”, de hele Guinness “Good things come to those who wait”-campagne, Budweiser van 2000 tot 2005, de affiche “Smoking cures cancer”, de gorilla van Cadburry en zet daar nu gerust maar Volvo bij met Jean-Claude Vandamme.
Hoeveel Leeuwen staan er op jouw schouw te pronken?
Elf als creatief directeur, dus die eer komt vooral aan anderen toe.
Wat is jouw pronostiek voor de Belgen, dit jaar in Cannes?
Het zal niet zijn wat het geweest is.
 
 

Archief / CANNES LIONS 2014