Fr
Close

CANNES LIONS 2014

De eerste Belgische Silver voor Publicis en een Bronze Radio voor mortierbrigade

Donderdag 19 Juni 2014

De eerste Belgische Silver voor Publicis en een Bronze Radio voor mortierbrigade

Oef! België wint zijn eerste Silver op de Cannes Lions, in de Press-competitie. De prijs bekroont 'Obituary', de advertentie van Publicis voor de ALS Liga. Voor de rest is het vreemd genoeg de 'Christmas gift' campagne van Adam & Eve DDB Londen voor Harvey Nichols, die ook al de Grand-Prix haalde in Promo & Activation, die ook in de Press-competitie hetzelfde doet.
 
In Radio mogen mortierbrigade en Studio Brussels een Bronze mee naar huis nemen voor de spots 'Eat Sleep Rave Repeat' en 'Show Me Love' van de Life Is Music-campagne. Die zijn het werk van Sonicville. De jury van Tony Hertz, waarin ook Raf Debraekeleer (Cobra) zetelde, reikte zijn Grand Prix met unanimiteit van de stemmen uit aan een Zuid-Afrikaanse campagne van Ogilvy voor Lucozade: 'Teleconference', 'Kids Party' en 'Enrique Concert'. Drie spots op basis van een eenvoudig idee voor een energiedrankje: drie pareltjes waarin je elke keer je luistert het genoegen geniet om nieuwe parels van vondsten te ontdekken (copy, mix, spel, stem, muziek en climax). Je ontdekt ze hier.

Archief / CANNES LIONS 2014