Fr

AGENCIES

Toerisme Vlaanderen jaagt op diamanten met De Vloer

Donderdag 28 November 2019

Toerisme Vlaanderen jaagt op diamanten met De Vloer

Toerisme Vlaanderen deed samen met Visit Antwerpen en het diamantmuseum Diva een beroep op De Vloer voor de ontwikkeling van een nieuwe campagne. Doelstelling van die campagne was Antwerpen en zijn diamanten tot ver over de landsgrenzen te doen schitteren.

Het bureau besliste om op een slimme en grappige manier te spelen met het statuut van wereldwijde stad van de ruwe diamant die Antwerpen al meer dan 500 jaar heeft.

Op het programma staan een paar video’s die verspreid werden op de sociale media. Daarin verbazen de Antwerpenaren zich erover dat andere steden ook over een ‘Diamantstraat’ beschikken, zoals bijvoorbeeld Amsterdam. In het filmpje worden de Amsterdammers op een sympathieke manier gesommeerd om hun Diamantstraat in te ruilen tegen de Kaasstraat in Antwerpen. De Vloer creëerde zelfs een speciaal e-mailadres waarop de Stad Amsterdam officieel kan mailen om de naamsverandering aan te vragen. De campagne wordt versterkt door een uitgebreid PR-luik.

Archief / AGENCIES