Fr

CREATIONS

Amazon censureert Amerikaanse pers voor de release van 'The Report'

Maandag 18 November 2019

Amazon censureert Amerikaanse pers voor de release van 'The Report'

De groep van Jeff Bezos haalde alles uit de kast voor de lancering van ‘The Report’ dat is geproduceerd door Amazon Studio. Ter promotie van de film, die gaat over het onderzoek van ex-senator Daniel J. Jones over de mishandelingen bij de ondervragingen door de CIA na 9/11, censureerde Amazon de coverpagina’s van verschillende kranten, een beetje zoals gebeurde bij de geheime rapporten waarbij sommige woorden werden doorkrast. Wat er overbleef voor de lezers was ‘fake news’ zoals deze valse voorpagina van de Los Angeles Times bewijst. Dezelfde simulatie was te zien in de USA Today, The Chicago Tribune, The San Francisco Chronicle en The Dallas Morning New.

De campagne werd ook online vertaald, meer bepaald op de sociale media, de eigen website en op nieuwssites zoals CNN, The Guardian, Fox News en Apple News.
 
De timing van deze campagne van Creative Impact Agency is bijzonder goed gekozen, namelijk tijdens de huidige hoorzitting van getuigen in de afzettingsprocedure die momenteel door de Democraten tegen Trump wordt gevoerd.

We geven nog mee dat drie titels de campagne van Amazon hebben geweigerd: The New York Times, The Boston Globe en The Washington Post, die nota bene in handen is van Jeff Bezos.

Archief / CREATIONS