Fr

BRANDS

Recupel achtervolgt met Black Box Revelation

Zondag 17 November 2019

Recupel achtervolgt met Black Box Revelation

Elk jaar worden er in België meer dan 600.000 koelkasten en diepvriezers gekocht, maar er worden er slechts 400.000 gerecycleerd. Dat is een alarmerende vaststelling vindt Recupel terecht. Om daar iets aan te doen bedacht DDB enkele weken geleden een teasende wildplakcampagne. In het tweede deel nodigen DDB en Recupel de Belgen uit om deel te nemen aan een grote nationale activering, om de recyclagecyclus van het versleten koelkasten te traceren en te controleren.
 
De achtervolgingsactie betreft 100 koelkasten die gevolgd worden van hun huis tot hun laatste rustplaats. De ingezamelde gegevens worden geanalyseerd om te zien waar de cyclus stopt en waar ze koelkasten terechtkomen, waar er moet worden ingegrepen om tot een optimale recyclage te komen. De gelukkigste deelnemende landgenoten winnen een thuisconcert van The Black Box Revelation en smart speakers vervaardigd uit gerecycleerd plastic.
 
De actie die nog duurt tot 12 maart, wordt ondersteund door een sociaal medialuik en bannering.

Archief / BRANDS