Fr
Close

CANNES LIONS 2014

Media, Mobile & Outdoor Lions: nul punten voor onze troepen

Dinsdag 17 Juni 2014

Met nul Lions op een totaal van 11 shortlists was het niet zo’n vruchtbare dag voor onze troepen. Een nieuwe ontgoocheling, na het palmares van de categorieën Promo & Activation, Direct en PR dat gisteren bekendgemaakt werd en al even teleurstellend was. Ter herinnering: Publicis stond met zeven prints in de finale van Outdoor (de vier visuals van zijn campagne voor Century 21 en de drie visuals van zijn campagne voor de Belgian Dog Guide Federation). Geen hiervan slaagde erin de jury definitief te overtuigen. Idem dito in de Media Lions, waar mortierbrigade nochtans twee keer genomineerd was met ‘Click & Drag & Donate & Rebuild’ voor Consortium 1212 en ‘Uncensored Articles made in China’ voor Humo/De Vijver Media. De twee andere finalisten van de competitie waren ‘VW Residential Showrooms’ van DDB voor Volkswagen en ‘Went to fast. Gone to soon’ van 20something voor het BIVV. In Mobile waren er geen shortlists en dus ook geen Lions. Ter herinnering: België had 52 inzendingen in Outdoor, 64 in Media en… 116 in Mobile.

Archief / CANNES LIONS 2014