Fr

AGENCIES

Beiersdorf vertrouwt Nivea toe aan Publicis

Zaterdag 9 November 2019

Beiersdorf vertrouwt Nivea toe aan Publicis

Na een internationale pitch onder leiding van The Observatory en The Alchemists rond de communicatieholdings besloot Beiersdorf om vanaf januari het budget van Nivea toe te vertrouwen aan Publicis Group, terwijl WPP Hansaplast en Eucerin zou erven.
 
In een bericht dat met geen woord rept over de winst van WPP, meldt Beiersdorf dat Publicis zal optreden als globaal bureau en partner in de marketingtransformatie van Nivea, met inbegrip van de data, creatie en technologie. Daartoe meldt Publicis de oprichting van One Touch, een specifiek bureau voor Nivea dat zich vestigt op 40 markten, met hubs in New York, Sao Paulo, Cape Town, Dubai, Mumbai, Shanghai, Bangkok, Moskou en Hamburg.
 
Volgens meerdere bronnen zouden ook Omnicom en Accenture Interactive bij de competitie betrokken zijn.
 
Tot dusver werden de budgetten van Beiersdorf beheerd door FCB dat in juni besloot om zijn samenwerking met de Duitse groep stop te zetten.

Archief / AGENCIES