Fr

MEDIA

NRJ wil voortaan de 35-44-jarigen bereiken

Donderdag 7 November 2019

NRJ wil voortaan de 35-44-jarigen bereiken

Als leader in Franstalig België inzake bereik bij de 12-tot34-jarigen met een dagelijks bereik van 210.500 luisteraars (14,6%), wil NRJ zich vandaag ook tot de 35-44-jarigen richten, zoals Kim Beyns, COO van NGroup, hier uitlegt.
 
De jongerenradio die eerst een plaats verwierf bij de jongeren onder 25 jaar om vervolgens zijn aanwezigheid bij de 25-34-jarigen te versterken, volgt aldus een logische groeistrategie, aldus regie RMB.
 
De zender sluit ook aan op de toenemende veroudering van de bevolking en van diegenen die volwassen geworden zijn met NRJ. Dat blijkt in Frankrijk, de markt waar de zender ontstaan is en waar de radio voortaan de grootste muziekzender is bij de bevolking jonger dan 65 jaar.
 
Kim Beyns legt ook uit dat blind tests van de Belgische programmering tonen dat NRJ de eerste keuze is voor een oudere doelgroep op zoek naar een actuele muziekformat. De zender zal dus geleidelijk evolueren om te voldoen aan een ruimer bereik, net zoals de presentatoren die bijna allemaal bijna veertig worden. “Deze nieuwe positionering zal zich vooral consolideren op het vlak van marketingprojecten, met partnerschappen en evenementen voor grotere doelgroepen”, besluit de man die zopas de eerste Trends Sales & Marketing Awards won.

Archief / MEDIA