Fr

BRANDS

IWC zendt de eerste Facebook 'live stream' op billboards uit (Focalys)

Woensdag 6 November 2019

IWC zendt de eerste Facebook 'live stream' op billboards uit (Focalys)

IWC Schaffhausen startte in augustus met een unieke communicatieactie op de luchthaven van Roissy-Charles-de-Gaulle, waar het Zwitserse luxehorlogemerk voor het eerst een live stream verzorgde op Facebook én op de reclameborden van JCDecaux. Het ging meer bepaald om twaalf digitale panelen die rechtstreeks de ‘Silver Spitfire - The Longest Flight’ expeditie streamden terwijl die live te zien was op de Facebook-pagina van de adverteerder.
 
Door de live uitzending konden duizenden passagiers het vertrek van de Spitfire op het vliegveld van het Zuid-Engelse Goodwood voor zijn eerste reis rond de wereld bijwonen. Tegelijk zagen meer dan 200.000 mensen het evenement op de Facebook-pagina van het merk (hashtag #silverspitfire).
 
IWC Schaffhausen is aldus het eerste merk dat uitpakt met een Facebook live stream op billboards. Bedoeling was een buzz creëren op de sociale media van de adverteerder.

Archief / BRANDS