Fr
Close

CANNES LIONS 2014

De eerste Belgische Lions getemd door BBDO

Maandag 16 Juni 2014

De eerste Belgische Lions getemd door BBDO



De Creative Effectiveness, Promo & Activation, Direct en PR Lions hebben hun verdict bekendgemaakt. Ter herinnering, in eerstgenoemde stond maar een Belgische campagne in de finale. De drie andere telden er daarentegen negentien (respectievelijk acht, zeven en vier). Uiteindelijk slaagde enkel BBDO erin zijn shortlists te verzilveren: het bureau wint vier Bronze in Direct en Promo & Activation (onze landgenoten keren dus met lege handen huiswaarts van de PR-competitie). De drie eerste Bronze bekronen ‘JCDecaux Street View Unpaid Bills’ (twee keer in Direct en een keer in Promo & Activation) en de vierde met ‘#followedbyvolvo’ (Promo & Activation). Ter vergelijking: in dit stadium van de competitie vorig jaar hadden de Belgen al twee Gold (PR en Direct), twee Silver (PR) en drie Bronze (twee in Promo & Activation, een in Direct). Toen stootten ze met 21 campagnes door tot de finale, dus amper twee meer dan dit jaar.

Archief / CANNES LIONS 2014